divendres, 18 de desembre del 2015

Rúbriques d’avaluació


Idealment, per poder avaluar un procés amb una rúbrica, hauríem de disposar dels diferents elements d’avaluació clarament exposats, i donar-los a conèixer als alumnes abans de posar-s'hi a treballar.Aquests són alguns recursos que convé tenir a mà per aplicar les rúbriques d'avaluació al procés d'avaluació al llarg de tota la seqüència didàctica.

Exemple de rúbrica. [font]

Rúbriques de referència



Eines específiques per crear les nostres rúbriques o adaptar-ne de les existents


Moodle incorpora un sistema d'avaluació per rúbriques molt fàcil d'aplicar. Un cop s'han assignat els missatges / criteris avaluadors específics per a cada casella —on s'encreuen els criteris d'avaluació (files) amb el grau d'assoliment (columnes)— a cada alumne o grup es valora simplement fent clic a cadascuna d'aquestes caselles, i el sistema enregistra la puntuació corresponent:

Rúbrica a Moodle. A aquest exemple elegim l'assoliment de cadascun dels criteris que apareixen a les files. S'ha assignat també una qualificació numèrica per a cada esglaó d'assoliment. Moodle obté la puntuació final i la incorpora al llibre de qualficacions de l'alumne, el qual també pot consultar el nivell que ha assolit per a cada ítem avaluable.
Aquests altres cinc recursos són eines per generar rúbriques d'avaluació. Tot i que estan en anglès i que, evidentment, si es vol aprofitar alguna cosa ja feta caldrà bé traduir-la, bé fer-la servir en l'idioma original, val la pena conèixer-les, en especial Rubistar:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.