Idealment, per poder avaluar un procés amb una rúbrica, hauríem de disposar dels diferents elements d’avaluació clarament exposats, i donar-los a conèixer als alumnes abans de posar-s'hi a treballar.Aquests són alguns recursos que convé tenir a mà per aplicar les rúbriques d'avaluació al procés d'avaluació al llarg de tota la seqüència didàctica.
Exemple de rúbrica. [font] |
Rúbriques de referència
- Rúbriques a la xarxa CB. Avaluar per aprendre
- Exemples de rúbriques, Gurb.
- Com fer una rúbrica. Carme Barba
- Tipus de rúbriques. Carme Barba
- Un banc de rúbriques molt complet d'Infantil a Batxillerat i Internivells.
- Molts exemples ja preparats per posar en pràctica.
- Més exemples útils i d'aplicació directa i immediata.
- Banc de rúbriques de XTEC
Eines específiques per crear les nostres rúbriques o adaptar-ne de les existents
Moodle incorpora un sistema d'avaluació per rúbriques molt fàcil d'aplicar. Un cop s'han assignat els missatges / criteris avaluadors específics per a cada casella —on s'encreuen els criteris d'avaluació (files) amb el grau d'assoliment (columnes)— a cada alumne o grup es valora simplement fent clic a cadascuna d'aquestes caselles, i el sistema enregistra la puntuació corresponent:
- www.essaytagger.com/commoncore a partir dels estàndars d'avaluació que figuren a http://www.corestandards.org/read-the-standards/
- http://www.learner.org/workshops/hswriting/interactives/rubric/
- http://www.rcampus.com/indexrubric.cfm
- http://rubistar.4teachers.org/index.php
- http://www.teach-nology.com/web_tools/rubrics/
- És possible també utilitzar els formularis de Google Docs per crear una mena de rúbriques. Aquesta és la opció que comenten i expliquen a un article a tecnocentres.org.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.