El servei amb més èxit és Tumblr ('= tumblr.com). Està pensat per publicar molt ràpidament petites ‘píndoles’ de contingut visual, multimèdia o textual, tant des de l’ordinador com des d’un dispositiu mòbil.
A Tumblr també podem seguir i ser seguits, de manera semblant a Twitter, redifondre altres entrades, etc. Tot plegat és molt familiar per als fans de Twitter.
Un cop tenim un compte d’usuari creat, Tumblr ens permet crear diferents tipus d’entrada.Es poden crear aquests ‘micro-posts’ des de la pàgina de Tumblr, o en molts casos, utilitzant una de les icones que proporcionen moltes pàgines web i blogs per redifondre els seus continguts (cercam la “t” del logo de Tumblr; no la confongueu amb la de Twitter!).
Tanmateix, el més convenient és disposar d’un botó al navegador per poder afegir allò que volguem. Hi ha un botó que funciona a tots els navegadors, sigui Firefox, Explorer, Chrome, Safari... El podeu trobar a http://www.tumblr.com/apps.
Basta arrossegar el botó “share on Tumblr” a la barra d’adreces preferides o, alternativament, guardar aquest marcador a la llista de marcadors o preferits.
Quan disposem d’aquest botó, afegir una entrada a Tumblr és la simplicitat mateixa. Per exemple, som a una pàgina que té una imatge que ens ha cridat l’atenció, i clicam l’enllaç “share on tumblr” i ens obrirà una finestreta per penjar allò que volguem triar.
Per exemple, si es tracta d’una foto o una imatge, ja haurà identificat les imatges que hi ha a la pàgina i només serà qüestió de clicar-les per seleccionar-les. Podem escriure un breu text opcional, pitjar el botó Create post i ja està.
Per a la resta de tipus de micropost el procediment és semblant.
També es poden redifondre molt fàcilment le s entrades que ens hagin agradat d’altres usuaris, de manera anàloga als ‘retweets’ de Twitter, aquí anomenats ‘reblog’.
Crear i mantenir un blog a Tumblr és molt simple i, a la vegada, permet disposar d’un arxiu de continguts guardats fàcilment accessible.
Pinterest agrupa els continguts en una mena de taulers de suro, els seus ‘pinboards’. En la seva terminologia, un ‘board’ és un ‘suro’ temàtic, i cada ‘pin’, una imatge enganxada.
I, com no, a Pinterest també podem fer un ‘repin’ d’allò que ens crida l’atenció, seguir / ser seguits, afegir continguts a partir d’icones proporcionades als llocs visitats o amb un botó afegit al navegador, etc: tot molt semblant a Twitter, Tumblr.
El principal al·licient de crear un compte de Pinterest, o al menys accedir-hi de tant en tant encara que no en siguem usuaris, és gaudir de l’enorme arxiu d’inspiració visual i idees creatives que allotja.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.