La informació a la qual va lligada cada codi pot ser molt diversa : un missatge de text, instruccions, una endevinalla, un enllaç a una pàgina amb informació, a una imatge...
Els codis QR poden estar repartits a diferents llocs de l'aula o del centre i els seus voltants, enganxats a diferents llocs.
Es poden aprofitar de diferents maneres, procurant potenciar la interacció i el treball cooperatiu entre els alumnes.
Podem fer una gimcana, a la qual els equips cerquen els codis que hem amagat, i a cada un podem donar una pista (que ben bé pot ser una pregunta relacionada amb els continguts que volem desenvolupar) per trobar el següent codi i així successivament.
També pot tractar-se de parts separades d'un tot i es distribueixen la feina de trobar-les i llegir-les, per portar-les al seu equip i ordenar-les, classificar-les, triar les vàlides...
Una altra opció és dissenyar una mena d'exposició, a la qual cada element o peça porta associada una informació mitjançant un codi QR. Aquesta feina la poden fer els alumnes d'un grup o classe, i els d'una altra visitar-la; en una altra ocasió, o per un altre tema, es pot fer a l'enrevés: el segon grup crea l'exposició, el primer la visita.
Per generar el codi
No és altra cosa que una imatge. Aquesta la podem incorporar a qualsevol document i imprimir-la al tamany desitjat.
Si escurçam un enllaç amb http://goo.gl, ens genera automàticament el codi:
Hi ha programes gratuits com QTQR per Ubuntu (el qual també fa la funció de lector de codis).
Igualment, es poden fer servir aplicacions en línia: http://www.qrcode.es/es/generador-qr-code/, http://goqr.me/, http://www.qrstuff.com/, http://www.qr-code-generator.com/ i moltes més.
També hi ha aplicacions per generar activitats completes tipus gimcana o "cerques de tresor", com les que trobareu a http://classtools.net.
Per llegir el codi:
Els dispositius mòbils solen portar preinstal·lat un lector de codis QR, o se'n pot instal·lar un de gratuit. N'hi ha prou amb obrir l'aplicació, apuntar al codi i ja s'accedirà a la informació associada.
També es poden llegir amb els ordinadors portàtils, amb la seva webcam. Cal tenir algun programa instal·lat com el ja mencionat QTQR de Linux-Ubuntu.
Exemples d’usos creatius:
N’hi ha per a tots els gustos.
Podem associar la informació a ubicacions d’un mapa, elements químics, personatges, peces d’un tot més gran, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.